skarpt läge

blir det förhoppningsvis (?) på lördag morgon. Frågetecknet kommer sig av att jag faktist inte har en aning om hur jag kommer att reagera om och när jag har en bock i kikarsiktet. Men jag är i vart fall tämligen säker på att det kommer vara väldigt spännande!

Igår var M och jag på skjutbanan, igen, känns som om vi mer eller mindre bor där, och gjorde den sista inskjutningen inför vår jaktpremiär, som som sagt blir på lördag morgon. Som vanligt var det  inget övrigt kvinnofolk i sikte, verkar som om framförallt de lite äldre männen är ganska faschinerade av en kvinnlig jägare. Trots att det faktist inte är såååå ovanligt nu för tiden.

Jag satt och väntade utanför "älgen" igår med ett gäng gubbs (M var annorstädes). Samma konversation utspelade sig som i stort sett varje gång vi är där, dock förstås med lite olika ordval osv, men andemeningen är densamma och går ut på att:

-Jaha, vad har du för kaliber då?
Jag: 308
-Hmm, jahaja (underförstått att det inte riktigt, riktigt är en riktig kaliber, inte en sådan som riktiga karlar skjuter med)
- Jaha, var jagar du då (underförstått, du kan väl inte har egna jaktmarker?)
jag: Utanför Ulricehamn, på mina förldrars gård
- Jaha, så det är din pappa som har fått dig att börja! (och därmed är gåtan löst!)

Och så vidare. Skall dock sägas att alla varit väldigt trevliga och verkar tycka att det är kul med en tjej. Trots den något mesiga kalibern. (Magnus har förövrigt samma som jag, liksom en hel del andra moderna jägare)


Vi ses på lördag?

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag tycker att du ska undvika att nämna din far nästa gång, så får de fundera lite till. Lycka till på lördag! men om jag får ordning på telefonen så kanske vi hörs innan dess? har lagt vantarna på en ericsson k800i, men den är dessvärre låst.

2009-08-19 @ 13:28:42
Postat av: Lisa

jaaa, ring så fort du har en fungerande telefon. För det funkar väl inte att jag ringer till dig heller nu då, eller?

2009-08-19 @ 14:28:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0