strax efter åtta

Nu har jag också kommit till jobbet. På vägen har jag lämnat in Aygo på 2-års kontroll, (egentligen heter det nog 2-års service eller ngt liknande) och däckbyte. När jag kom till jobbet visade det sig att vårt handläggningsprogram inte fungerar, igen! När jag nu ändå är här vill jag ju jobba, men det är svårt utan datorer!

Nåväl, påsken har varit jätte bra även här i västsverige. igår åkte mormor, mamma, magnus och jag till Hornborgarsjön och titta på fåglar i olika modeller. M och jag lärde oss känna igen en hel del arter när vi tog jägarexamen, tyvärr är inte minnet fullt så bra att vi kom ihåg allesammans, men med lite hjälp av två farbröder kunde vi iallafall identifiera grågäss, sothönor, gräsänder (förstås!) viggar och så självklart tranor. 

Ha en bra tisdag!

Kommentarer
Postat av: susanna

oh, vad trevligt det låter, hornborgarsjön är rolig! jag såg på film om trandans igår, det var ganska roligt men ännu roligare i verkligheten förstås..

2009-04-14 @ 08:53:06
Postat av: Magnus

Det var jättelångt att åka Nisse, nästan ända till Norrland!

2009-04-14 @ 09:58:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0