skogsplantering

Nu slapp du plantera skog i år Åsa! Vi satte alla (!) 400 plantor igår. Så som påpekats i tidigare inlägg var det varmt, vilket inte direkt är önskvärt när man planterar skog. Svetten rann, håret hängde i ansiktet (trots att jag olovligen lånat ett hårband av min lillasyster) och flugorna surrae runt huvudet. Inte kan man ju torka av sig/dra tillbaks håret heller eftersom händerna är giftiga... phu! Men ändå, på något sätt är det lite roligt att pilla ner de små liven i jorden, tänk om sådär 50 år är de stora ståtliga granar!

Hm.... jag skulle ladda upp bilder på det tänkte jag, men det går inget vidare. Jag återkommer senare med bildbevis.

I övrigt har jag det lungt och skönt här i Humla. M blev nog hemskt överraskad när han fick sin tåbiljett på SMS tidigt i går morse. Han var allt lite nervös, men han verkar ha haft det väldigt roligt, precis som det ska vara på en svensexa med andra ord.

I fredags eftermiddag träffade vi både präst och kantor. Det kändes mycket bra! Prästen verkar vara en trevlig prick, och Ann-Katrin känner jag ju lite sedan tidigare. Så nu är vigselprogrammet, mes psalmer, sånger etc spikat. Åsa och Susanna, vi ska öva i kyrkan 17.00 på onsdagen den 20 maj, är ni tillgängliga då?

Ha en bra söndag! Vad blir det för söndag middag idag måntro?

Kommentarer
Postat av: Magnus

Ojoj, nu sitter jag på tåget mot Göteborg med träningsvärk och skrubbsår på armbågar och knän. Susanna, det var tur att du var på Långholmen och inte i Karlbergsparken igår. Där sprang det nämligen runt lite konstiga typer, mer eller mindre (väl)klädda. Kul var det i alla fall. Kvällen avslutades på exklusiva Dovas City där mat och dryck hade förmånliga priser.

2009-04-26 @ 16:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0