påsksammanfattning

seg och sömnig söndag i sthlm efter en väldigt trevlig påskfest, kan inte riktigt samla tankarna till hela meningar så vår påsk har bestått utav:

  • sol och cykelutflukter, + mekande förstås. Arthur är såld och vi saknar honom förfärligt, men känns bra att han inte befinner sig längre bort än i ett annat sovrum i samma hus.
  • ett visst mått av stress; åsa och jag hann (nästan) måla påskägg, duscha, dela på en burk med sill och göra oss festfärdiga på en timme, det vill säga timmen innan gästerna kom, men bara nästan, är rädd att jag hade pyjamas på mig när per kom.
  • en effektiv dryckeslek, med rolig regel påhittad av mig som innebar att varje gång någon drack var åsa tvungen att dricka. Är lite rädd för hämnd och kan inte sluta att se mig om över axeln.
  • åsa drabbad av extrem hicka på grund av ovan.
  • Påskfest!
  • påskgodis! Uppdelat systerligt. Känns högst förargligt att jag åt upp mitt på fem minuter medan åsa fortfarande har nästan allt sitt kvar.
  • stöldverksamhet. Åsa, cia och jag är numera inte bara sambos utan även partners in crime.
Nu väntar söndagsmiddag om några timmar för mig, åsa, cia och fredrik.

Kommentarer
Postat av: Lisa

vilken auktoritet du måste visat för att få Åsa att gå med på den regeln!



Vad har ni stulit för ngt?

2009-04-12 @ 17:16:33
Postat av: susanna

jag drog ett kort som bestämde att jag fick bestämma en regel, så hon hade inte så mycket val..inte någon reflektion av min auktoritet är jag rädd..



ehhh, en påsklilja. host.



har ni inte lite kort från påsk!?!?

2009-04-12 @ 17:32:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0