minigolf

Igår var det dags för AW (om ni inte vet vad det betyder kan ni fråga Susanna). Vi har gjort upp ett schema (jobbar ju trots allt på en statlig myndighet) där två av oss är ansvariga för att ordna en aktivitet varje månad.

Igår var det två golfare som var ansvariga, gissa vad vi fick göra då, jo, spela minigolf!

Jag är nog sämst i Sverige på det, åtminstone sämst på jobbet visade det sig. De andra hade så hemskt roligt åt mig, jag slog över bollen, under bollen, och någon enstaka gång på bollen. Dessutom gäller det ju inte bara att träffa, man måste ju dessutom slå rakt och lagom hårt, jösses vad svårt!

Vi var två i varje lag, som tur var är min chef, som jag spelade ihop med, golfspelare, så vi klarade oss ändå skapligt totalt sett, men jag var som sagt sämst. Anna hade iofs bara ett enda slag bättre än mig. Vi hävdar  bestämt att vi orienterare ser till att få ut mesta möjliga träning av alla idrottsaktiviteteter och att det var därför vi såg till att slå så mycket som möjligt... de andra verkar lite skeptiska till förklaringen dock.


Kommentarer
Postat av: susanna

det är väl lika bra att ta i!

2009-04-29 @ 12:29:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0