fågelskådning 2

Våra fåglar var inte fullt lika vackra som dina Nisse. Tranor är ju fantastiskt fula, men ganska roliga att titta på när de är så många tillsamans.



Här är viggen, riktigt snygg ändå tycker jag med sina tydliga vita rektangel på sidan och en tofs på huvudet.

Klicka p� bilden f�r att f� en st�rre bild i eget f�nster
Sothönor har jag, vad jag vet, inte sett förut. Men de var väldigt oblyga vid Hornborgarsjön, också ganska fina men jag tycker de ser lite lömska ut. Ingen fågel vi lärde oss när vi tog jägarexamen för övrigt, som Magnus sa beror det förmodligen på att de inte går att äta.


Och så tranan förstås, lång och gänglig, och hu så fula ben.


Jag, mormor och mamma på väg ut på fågeludden

Kommentarer
Postat av: susanna

oh så fina, till och med tranan, ser ju så hemskt rolig ut när den dansar, något att sikta på.

2009-04-14 @ 20:19:36
Postat av: Lisa

ja, då måste det väl vara svårt att missa, åtminstone om det står 4000 på en åker.



Så hemskt dum M är mot dig, du vet ju nu för tiden att Hornborgarsjön inte ligger i Norrland!

2009-04-14 @ 20:26:42
Postat av: Ebba Bothén

Nog ser tranor roliga ut när de dansar men definitiv inte lika rolig som Susanna när hon dansar!

2009-04-14 @ 20:48:08
Postat av: Ebba Bothén

Nog ser tranor roliga ut när de dansar men definitiv inte lika rolig som Susanna när hon dansar!

2009-04-14 @ 20:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0