cykelfnatt

Idag hade SSSB utförsäljning av cyklar, jag och åsa har laddat i flera veckor - boxningsmatcher, trängselkunskap, mekaniska färdigheter - men ändå varit oroliga att vi inte skulle få tag i någon cykel.

Kan nu meddela att vi numera är ägare till...sex stycken cyklar. En går att cykla på. Efter mycket kånkande och släpande och två timmar i verkstan befinner sig allihop för tillfället alldeles här bredvid mig, det vill säga i vårt sovrum.

En är framtung, två behöver nytt däck, två behöver nytt hjul, en är en gigantisk herrcykel, en vet vi inte vad det är för fel på men något är det, en behöver nya bromsar, en behöver en ny...hm, ventil kanske, alla är täckta av ett två centimeter tjockt dammtäcke, minus det som har skavts av på mig och å.

Kommentarer
Postat av: Ebba Bothén

Men varför köpt/ tog ni sex cyklar?!

2009-04-06 @ 20:48:53
Postat av: Ebba Bothén

Lisa, förlåt att jag var så osocial när du ringde! Man kan säga att efter klockan 15 är jag inte så pratsam. Men det går nog över snart! Puss och kram

2009-04-06 @ 21:36:39
Postat av: lisa

men du är ju sjuk ebba! det är klart att du inte kan prata då!! jag ringer imorn istället!

2009-04-06 @ 22:09:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0